lunedì 21 novembre 2016

Vi consiglio un libro... #18

Ciao! Come state? Oggi vi consiglio un libro!

Titolo: Band of Brothers. E Company, 506th Regiment, 101st Airborne from Normandy to Hitler's Eagle's Nest

Autore: Stephen Ambrose

Editore: Simon and Shuster

Link per l'acquisto: Amazon

Trama: In Band of Brothers, Stephen E. Ambrose pays tribute to the men of Easy Company, a crack rifle company in the US Army. From their rigorous trianing in Georgia in 1942 to the dangerous parachute landings on D-Day and their triumphant capture of Hitler's 'Eagle's Nest' in Berchtesgarden, Ambrose tells the story of this remarkable company. Repeatedly sent on the toughest missions, these brave men fought, went hungry, froze and died in the service of their country.


Within Easy Company they had made the
best friends they had ever had, or would
ever have. They were prepared to die for
each other; more important, they were
prepared to kill for each other.


Band of Brothers è un libro che ho letto anni fa e che ho riletto alcune volte. Ho anche guardato la serie tv creata da Spielberg, prima di aver letto il libro in effetti, e l'ho adorata. 
Quello scritto da Stephen Ambrose è un libro particolare, pur avendo alcune problematiche che possono essere intraviste leggendo i libri scritti proprio dai membri della Easy Company. E, pur con queste problematiche, ho deciso di consigliarvelo perché alquanto interessante

Nessun commento:

Posta un commento

lasciate un commento, sono sempre apprezzati!