lunedì 7 novembre 2016

Vi consiglio un libro... #16

Lo scorso Lunedì non ho postato un consiglio di lettura in quanto era il 31 ottobre ed ho dedicato la giornata ad un approfondimento a tema Halloween. Oggi torniamo con questa rubrica!

Il libro di oggi è un po' particolare.


Titolo: Supernatural. John Winchester's Journal

Autore: Alex Irvine

Editore: !t (an imprint of Harpercollins publishers)

Link per l'acquisto: Amazon

Trama: Sam and Dean Winchster know all the secrets their father recorded in his journal. Now you can too.
On November 2, 1983, Sam and Dean Winchester lost their mother to a demonic supernatural force. In the wake of the tragedy, their father, John, set out to learn everything he could about the paranormal evil that lives in the dark corners and on the back roads of America... and how to kill it. In his personal journal, he not only compiled folklore, legend, and superstition about all manner of otherwordly enemies but also recorded his experiences - hunting the creature that killed his wife even as he raised his two sons.
Part prequel, part resource guide, John Winchester's Journal finally gives fans the ultimate companion book for Supernatural. It's all here: the exorcism Sam and Dean used in "Panthom Traveler," Jon's notes on everything from shape-shifters to Samuel Colt, Dean's first hunt, Sam's peewee soccer team... and John's single-minded pursuit of a growing and deadly evil.


But sons have to be soldiers.
And soldiers adapt.



Sopratutto nelle prime stagioni della serie, ero una gran fan di Supernatural. Sono arrivata alla nona stagione e poi ho smesso di guardarla, ma ho ancora un forte affetto per Dean, mentre ho sempre odiato John e Sam.
Ho comunque comprato e letto il diario di John per scoprire di più su Supernatural e sui personaggi, nonché su tutte le storie soprannaturali che vengono utilizzate nello show. E' stato bello leggerlo. Il diaro è molto importante nelle prime stagioni, e mi faceva sentire come se anch'io fossi una cacciatrice e stessi andando a caccia con i Winchester!

Nessun commento:

Posta un commento

lasciate un commento, sono sempre apprezzati!